.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران:
وزارت ارشاد عدالت محوری دولت را زیر سوال برد
درخواست من از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی این است به داد خبرنگاران غرب استان در بحث حق واقعی آنها برسید و نگذارید خبرنگان با خاطرات تلخ با این حرفه خداحافظی کنند.
وزارت ارشاد عدالت محوری دولت را زیر سوال برد

شمال نیوز: نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران گفت: سایت سمان که برای ساماندهی خبرنگاران کشور راه‌اندازی شده است سازوکار مناسبی ندارد.
به گزارش شمال نیوز در چالوس ، ساسان شیخی در جلسه خبرنگاران شهرستان‌های نوشهر و چالوس افزود: سایت سمان خبرنگاران را سردرگم کرده و مدیریت ضعیفی را دنبال می کند و مسئولان مربوطه نمی توانند آن را مدیریت کنند.
وی ادامه داد: در نمایندگی خانه مطبوعات غرب مازندران روال پرونده سازی خبرنگاران و نحوه مدیریت و نظارت بر فعالیت آنها به مراتب بهتر و دقیق تر از سایت سمان است.
شیخی بیان داشت: سایت سمان افرادی را که خبرنگار هستند و در گرما و سرما به کار خبری فعالیت دارند را خبرنگار محسوب نمی کند اما در مقابل کسانی را قبول می کند که در عمرشان یک خط خبر هم ننوشتند و این نشان دهنده بی سر و سامانی سایت سمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی ادامه داد: خبرنگارانی که مورد تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و نماینده دولت در شهرستان هستند و روزانه به فعالیت خبری مشغول هستند متاسفانه سایت سمان آن فرد را به عنوان خبرنگار قبول ندارد.
وی گفت: ساماندهی خبرنگاران غرب استان که به کمک روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات انجام شد به مراتب بهتر و مطلوب تر از سایت سمان است.
نماینده خانه مطبوعات در غرب مازندران تصریح کرد: بهتر است ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها تعطیل شوند زیرا در بحث خبرنگاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آنها را قبول ندارد.
وی به نحوه توزیع هدیه ریاست جمهوری به خبرنگاران اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت ارشاد ملاک دریافت هدایای ریاست جمهوری را ثبت‌نام خبرنگاران در این سایت اعلام کرده است اما اکنون نام خبرنگارانی که در سایت سمان ثبت‌نام کرده‌اند در لیست خبرنگاران برای دریافت هدیه رئیس جمهوری قرار ندارد.
شیخی خاطر نشان کرد: به جای آن نام کسانی قرار دارد که یا در سمان ثبت‌نام نکرده‌اند و یا اصلا خبرنگار نیستند.
شیخی ادامه داد: در سایت سمان انواع و اقسام مدارک را از خبرنگار مطالبه می‌کنند در حالی‌که این سایت هیچ تاثیری در روند حل مشکلات خبرنگاران ندارد.
وی تصریح کرد: افرادی هدیه ریاست جمهوری را دریافت کردند که اصلا در عمرشان خبر ننوشتند و یا اکنون در حال حاضر و در سال 90 فعالیت خبری ندارند.
وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث هدایای ریاست جمهوری عدالت محوری دولت را زیر سوال برد.
وی گفت: بهتر بود اداره کل ارشاد وقتی با چنین آمار و لیستی که مورد تایید نبود مواجه شد کارتهای هدیه را بر می گردانند و اعتراض می کرد.
شیخی در بحث دیگری از صحبتهای خود به وجود دلالان در بحث آگهی های دولتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این بخش در بحث آگهی های دولتی دلالانی وجود دارند که هیچ برخوردی در دفاع از خبرنگاران با آنها نمی شود.
شیخی بیان داشت: متاسفانه ظلمی به خبرنگاران فعال در شهرستانها روا می شود که تاریخ به خود ندیده است.
وی بیان داشت: بیمه خبرنگاران یکی از دغدغه های اصلی این قشر است که متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قوانین من درآورده موجب شده تا خبرنگاران نتوانند به درستی از این امتیاز بهره مند شوند.
شیخی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر توانمندی و مدیریت حوزه رسانه را ندارد لطفا اعلام کند و تکلیف بر همگان روشن شود.
وی بیان داشت: زمانی که خبرنگاران در سرما و گرما در کنار مسئولین هستند و در بدترین شرایط به کار اطلاع رسانی می پردازند کسی نیست آنها را ببیند و تازه حق طبیعی آنها را نیز می گیرند.
شیخی گفت: درخواست من از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی این است به داد خبرنگاران غرب استان در بحث حق واقعی آنها برسید و نگذارید خبرنگان با خاطرات تلخ با این حرفه خداحافظی کنند.
نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران در ادامه بیان داشت: خدا را شکر می کنیم که استاندار مازندران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه مثبتی به اصحاب رسانه دارند و مساعدتهایی در این بخش ارایه می دهند اما در حال حاضر بحث بیمه ، وضعیت اداری خبرنگاران نامشخص است.
شیخی بیان داشت: راهکار و پیشنهاد هم داریم تا مشکلات خبرنگاران به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای رفع شود اما مشکل اینجاست مسئولان محترم که در حوزه مطبوعات تلاش می کنند برایشان سخت است راهکار و پیشنهاد را قبول کنند.
نماینده خانه مطبوعات در غرب مازندران تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات و دردهای خبرنگاران حق آنهاست است و مسئولان به این فکر نباشند که فقط روزهای سخت به یاد خبرنگاران باشند.
وی گفت: ضروری است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از کار خوب و پسندیده اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات که ایجاد نمایندگی خانه مطبو عات در غرب مازندران بوده استفاده و مسئولیت حوزه خبرنگاریرا به یکی از شهرستانهای غرب استان واگذار کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حامي 29 ارديبهشت 1391
با سلام.انصافا حرف نگفته خبرنگاران را به شيوا ترين زبان بيان شد.شايد با بيان اين واقعيتهاي تلخ چشمان نيمه باز مسوولين مربوطه كمي باز شود!!!!!!
ریزبین 29 ارديبهشت 1391
به امید روزی که مجبور نباشم خبرنگار باشم...
جناب شیخی! دست روی دلمان مگذار که داستان غم انگیز خبرنگاران آنقدر دراز است که پایانی برایش وجود نخواهد داشت.
از روزی که امور خبرنگاران به مدیران مسئول و صاحب امتیازان نشریات و برخی بازنشستگان حقوق بگیر دوائر دولتی واگذار شد، فاتحه خبرنگار و خبرنگاری نیز خوانده شد. مگر نه اینکه خبرنگاران باید متولیانی از جنس خود داشته باشند تا درد یکدیگر را بدانند و حرف هم را بخوانند؟
یقیناً صاحبان نشریاتی که فقط به دنبال جذب رپرتاژ و آگهی های مایه دار و کسب درآمد بیشتر هستند، نمی توانند و حتی نمی خواهند که خبرنگاران واقعی مناطق مختلف که با آنان کار نمی کنند، صاحب منافعی شوند و فقط در پی کسب امتیازات بهتر و بیشتر برای به اصلاح خبرنگاران و در حقیقت آگهی بیاران زیرمجموعه خود هستند تا با پایمال نمودن حقوق دیگران، آنها را تشویق نموده و به آنان انگیزه دهند.
متأسفانه وزارت محترم فرهنگ و ارشاد نیز هنوز راهکار مناسبی برای برون رفت از این بی عدالتی ها ارائه نداده است و هنوز هم خبرنگاران نمی دانند متولی و پاسخگوی مطالبات آنان کیست و چه کسی جوابگوی این نابرابری ها است؟
وقتی مدیر ارشد شهرستانی به مدیران زیرمجموعه اش سفارش خبرنگاران خاصی را می کند، وقتی در برخی دوائر اصلی دولتی هنوز مشخص نیست که مسئول روابط عمومی یکی از خبرنگاران نورچشمی مدیر است یا کارمند آن اداره، وقتی هدیه ریاست محترم جمهور پس از حدود 10 ماه هنوز در حال دست به دست شدن است، وقتی خبرنگاری که در چهارچوب قانون اساسی و مطبوعات برای توسعه و تعالی میهن، رفاه عمومی ملت و در نهایت سربلندی و عزت نظام مقدس اسلامی به بیان حقایق می پردازد و متهم به هزاران وصله ناجور از قبیل جاسوسی و تخلیه اطلاعاتی رایانه های ادارات و در نهایت تهدید به خاموشی می شود، وقتی در جامعه ای دروغگو دشمن خدا است ولی اگر لب حقیقت بگشایی از همه ایل و تبار و دوست و آشنا و مدیر و معاون و اداره و غیر اداره طرد شده و سرب داغ به گلویت می ریزند، وقتی حرمت قلم به راحتی توسط عده ای مؤمن نما و نان به نرخ روزخور که دیانت و ولایت و شهادت و صداقت و شرافت و رفاقت و همه ارزش های والای انسانی را با حماقت خویش به ریال و درهمی می فروشند، شکسته می شود، وقتی...، وقتی...، وقتی همه این سوز دل ها بی پاسخ می ماند و جوابی برای آنها نیست، چطور می شود امید داشت که کاری برای خبرنگاران که همواره نربان ترقی دیگران و سپر بلای همگان هستند، صورت پذیرد؟
مدیران محترم، چندصد تومان هدیه ای که از ماه ها قبل اسماً به نام خبرنگاران و رسماً به کام فلان و فلان ثبت شده هم مال خودتان، فقط تا حدی و به گونه ای عمل کنید که عزت و غیرت مان محفوظ بماند و هویت مان از دست نرود.
به امید روزی که مجبور نباشم خبرنگار باشم...
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
جانا سخن از زبان ما میگویی 10 سال سابقه کار خبری اما چون اطلاعاتم باگزینه های بی ارزش سایت سامان کامل نبود هذیه نگرفتم اما میشناسم کسایی رئ که چن ماهیهست خبرنگار شدن وهذیه گرفتن این کمال بی انصافی و بی عدالتیه
حسن فلاح نژاد 30 ارديبهشت 1391
ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و حمایتهای بی دریغ آقای شیخی از خبرنگاران میخواهیم ایشان را همراهی کنند. این درد همه خبرنگاران است
همراه شو عزیز همراه شو عزیز /// کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمیشود
خیرنگار غرب استان 30 ارديبهشت 1391
سلام دقیقا همونطوریه که آقای ساسان شیخی می گه .
ما از هیچ امتیازی در غرب استان برخوردار نیستیم و بدتر اینکه می شنویم خیرنگاران مناطق دیگر و با دیگر شهرستانها از وضعیت ما یرخوردار نیستند .ساکت ماندن ما اجحاف به این کار و خبرنگارانی است که قرار است در آینده وارد این حرفه شوند.
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
چند سال داري كار ميكني نميشناسمت؟؟
خبرنگار 30 ارديبهشت 1391
دوست عزیزی که فرمودین ایشون چندساله داره کار میکنه نمیشناسیدش!! حتما خودتون فعال نیستین که نمیشناسین. قطعا غرب استان هم تشریف ندارین که اگه اینطور باشه که واقعا باید به حال امثال شما تاسف خورد. آقای شیخی ممنون که شجاعانه قلم زدید. امیدوارم مسوولان هم شجاعت پذیرش داشته باشند
امیر جمشیدنژاد 30 ارديبهشت 1391
اقای شیخی
با همین روحیه دوست دارم
به عنوان یک خبرنگار دوست دارم
انشالله همیشه در برابر تضییع حق موضع گیری کنی
عادل 30 ارديبهشت 1391
اقای ساسان شیخی تو که کارت خبرنگاری نیست. تو . . . . . .
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
تا وقتی کار همکارای ما تو شهرستانها پای همو گرفتنه اوضاع همینیه که هست و هزار تا سمانم بیاد سامانی توش نیست!
این بنده خدام معلوم نیست برای کیا داره خودش و خرج می کنه!!
نا شناس 31 ارديبهشت 1391
با تمام وجود به عنوان یک فعال رسانه ای که حتی کارت هدیه رو هم گرفتم حمایتتون میکنم.باید جایی باشه که حق فعالان واقعی رو بگ
نا شناس 31 ارديبهشت 1391
ساسان عزیز از احساس وظیفه ای که کردی بسیار بسیار ممنون وسپاسگزارم . شجاعتت مثال زدنی است .دمت گرم .....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.